Image

PITANJA VEZANA ZA RAČUNE,PLAĆANJE I POPUSTI NA ISTE

Reklamaciju na sporne iznose komunalnih usluga i naknada korisnici mogu da ulože u bilo kojoj ekspozituri JKP “Infostan tehnologije”, putem pozivnog centra na broj 11011, pošte ili mejla. Reklamacije se mogu uložiti i direktno u komunalnim preduzećima koja svoje usluge isporučuju korisnicima. O opravdanosti reklamacije odlučuju isključivo davaoci komunanih usluga.

Ukoliko je račun za vodu uvećan, to znači da je došlo do povećane potrošnje, na osnovu parametara koje nam JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ dostavlja na mesečnom nivou. Ukoliko JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ uloženu reklamaciju uvaži, poslaćemo korisnicima račun sa korigovanim iznosom zaduženja za vodu. Reklamacije na utrošenu vodu mogu se uložiti u bilo kojoj ekspozituri našeg preduzeća ili direktno u JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“.

Svi građani koji imaju dugove po pravosnažnim presudama suda i okončanim parnicama i po donetim Zaključcma o izvršenju kod javnih izvršitelja, sa uračunatim kamatama i troškovima, trebalo bi da se obrate bilo kojoj ekspozituri ili Službi za prinudnu naplatu u Danijelovoj 33, gde će dobiti uplatnicu sa kojom će moći da izmire dugovanja, kao i putem mejla prinudnanaplata@infostan.rs.

Korisnici komunalnih usluga u skladu sa Zaključkom Gradskog veća grada Beograda broj: 3-286/21-GV, od 22.4.2021. godine, imaju mogućnost da svoja dugovanja zaključno sa junom 2019. godine izmire u jednoj rati, uz otpis celokupne kamate i 15% glavnog duga.

Redovne platiše mogu ostvariti popuste u iznosu od 5%, 6%, 7%. JKP “Infostan tehnologije” korisnicima koji nemaju neizmirene obaveze, na računu unapred obračunava popust od 5% i/ili subvenciju. Popust od 6% obračunava se unapred korisnicima koji šest meseci koriste u kontinuitetu popust pri plaćanju. Popust od 7% obračunava se korisnicima koji godinu dana u kontinuitetu koriste popust pri plaćanju. Umanjene račune potrebno je platiti do naznačenog datuma dospeća za popust.

Račun objedinjene naplate plaća se u JP Pošta Srbije i velikom broju poslovnih banaka. U saradnji sa brojnim ustanovama redovne platiše mogu ostvariti posebne popuste i pogodnosti, koje mogu da ostvare sa poslednjim računom na kome je naznačeno „Zahvaljujemo što redovno izmirujete svoje obaveze“. Sve informacije o dodatnim pogodnostima i beneficijama za redovne platiše nalaze se na straniKutak za redovne platiše.

Pozive na broj za uplatu zaostalih dugovanja možete da dobijete pozivom pozivnog centra na broj 11011, u bilo kojoj ekspozituri ili sedištu JKP „Infostan tehnologije“ ili putem mejla i pošte.

Takođe, na portalu e.Sanduče omogućen vam je uvid i preuzimanje mesečnih računa u PDF formatu, sa naznačenim instrukcijama za plaćanje.

Da biste promenili broj članova domaćinstva neophodno je da nam dostavite overenu potvrdu izdatu od upravnika stambene zajednice o broju članova domaćinstva.

Svi korisnici koji nemaju dugovanja mogu doći u bilo koju ekspozituru ili sedište JKP „Infostan tehnologije” gde će dobiti overenu potvrdu da su izmirili sve obaveze. JKP „Infostan tehnologije” korisnicima na računu svakog meseca šalje precizno stanje svih tekućih i tuženih dugovanja.

Rok za uplatu je naveden na samoj uplatnici-to je datum dospeća. Rok za plaćanje računa je kraj tekućeg meseca. Po isteku tog roka JKP “Infostan tehnologije” je u obavezi da zaračunava zateznu kamatu, a u slučaju pokretanja postupka prinudne naplate preko javih izvršitelja naplaćuju se i dodatni troškovi predujma.

Svakog 20. dana u mesecu JKP „Infostan tehnologije“ radi presek stanja, nakon čega se formira račun. Ukoliko do dana preseka niste izvršili uplatu prethodnog računa, Vama se na računu pojavljuje dug za neplaćene obaveze. Ukoliko platite račun posle preseka, nema razloga da brinete jer se te uplate regularno proknjižavaju, a na narednom računu se ne iskazuje nikakav dug.

Cenu komunalnih usluga i naknada određuje davalac komunalne usluge-preduzeće koje isporučuje svoju uslugu korisnicima i Skupština grada Beograda, koja daje saglasnost na promenu cene. JKP “Infostan tehnologije” ne određuje cenu ni jedne od usluga u SON-u.

Podnošenjem dokaza o vlasništvu (Ugovor o kupoprodaji, Ostavinsko rešenje, Ugovor o poklonu, Ugovor o doživotnom izdržavanju) ili pravu na korišćenje određenog prostora neposredno JKP “Infostan tehnologije”, ovi podaci su odmah promenjeni za sve usluge u sistemu. Isto se odnosi na podatke o broju članova domaćinstva, pri čemu ovu promenu mora da potvrdi i upravnik stambene zajednice. Zahtev za promenu podataka koji se tiču određene usluge (npr. površine za grejanje) možete podneti neposredno davaocu usluge ili preko JKP “Infostan tehnologije”.

E-SANDUČE

JKP „Infostan tehnologije“ je pustilo u rad najsavremeniji, brz, efikasan, jednostavan i siguran portal za elektronsku dostavu i plaćanje računa e.Sanduče-www.esanduce.rs, koja omogućava korisnicima da se besplatno registruju i svakog meseca na samo jednom mestu imaju uvid u račune objedinjene naplate i drugih pravnih lica, odmah po formiranju zaduženja, pre procesa štampe i distribucije na kućne adrese.

Novom portalu www.esanduce.rs možete pristupiti putem internet pretraživača: Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Opera, Safari.

Na početnoj strani platforme potrebno je da kliknete na dugme „Registrujte se“ https://esanduce.rs/registracija.

Nakon toga, bićete preusmereni na stranicu za registraciju, koju je potrebno da popunite traženim podacima u zavisnosti od toga da li kreirate nalog u svojstvu fizičkog ili pravnog lica.

Ukoliko imate poteškoće sa popunjavanjem Zahteva za kreiranje privatnog korisničkog naloga fizičkog lica/Zahteva za kreiranje službenog korisničkog naloga pravnog lica, pročitajte uputstvo za popunjavanje zahteva https://esanduce.rs/registracija ili pogledajte video tutorijal za registraciju https://www.youtube.com/watch?v=0iEjkGRe5WQ koji se nalaze na kraju Zahteva.

Nakon registracije unetih podataka i davanja saglasnosti na uslove korišćenja i izjavu o privatnosti, dobićete mejl sa aktivacionim linkom, na koji je potrebno da kliknete kako biste verifikovali Vašu mejl adresu i aktivirali nalog. Verifikaciju je potrebno izršiti u roku od 24 sata. Ukoliko to ne učinite u navedenom roku, Vaš nalog će biti automatski obrisan i imaćete priliku da kreirate novi.

Napomena: Ukoliko Vam mejl ne stigne u glavnu poštu, molimo Vas da proverite neželjenu poštu ili promocije.

Ukoliko ste imali nalog na On-line upitu stanja potrebno je iste parametre za pristup uneti u polja korisničko ime i lozinka.

Klikom na dugme „Prijavite se“ bićete preusmereni na stranicu sa Zahtevom za kreiranje korisničkog naloga, koja će biti automatski popunjena sa podacima koje ste koristili na On-line upitu stanja.

Po izvršenom unosu traženih podataka i davanja saglasnosti na uslove korišćenja i izjavu o privatnosti, dobićete mejl sa aktivacionim linkom na koji je potrebno da kliknete kako biste verifikovali Vašu mejl adresu i aktivirali nalog.

Verifikaciju je potrebno izršiti u roku od 24 sata. Ukoliko to ne učinite u navedenom roku, Vaš nalog će biti automatski obrisan i imaćete priliku da kreirate novi.

 

Napomena: Ukoliko Vam mejl ne stigne u glavnu poštu, molimo Vas da proverite neželjenu poštu ili promocije.

Kako je za JKP „Infostan tehnologije“ veoma važno očuvanje i zaštita životne sredine, korisnicima je omogućeno da na portalu e.Sanduče brzo i lako isključe slanje štampanih računa putem pošte.

Opcija „Isključi slanje računa“ se nalazi u glavnom meniju. Aktiviranjem ove opcije dajete saglasnost da Vam računi JKP „Infostan tehnologije“ budu dostupni isključivo u elektronskom formatu u okviru aplikacije e.Sanduče (Računi), odnosno da se ne dostavljaju u papirnom obliku na kućnu adresu.

Na navedeni način zajednički čuvamo životnu sredinu, sprečavamo prekomerno štampanje i upotrebu papira, smanjujemo količinu otpada, jer smo se opredelili za „zeleniju budućnost“.

Ukoliko želite da ponovo aktivirate opciju dostave računa u papirnom formatu, možete elektronskim putem dostaviti zahtev na mejl adresu esanduce@infostan.rs ili u najbližoj ekspozituri preduzeća.

Da li strani državljani mogu da se registruju na portal e.Sanduče?

JKP „Infostan tehnologije“ je omogućilo registraciju stranih državljana koji imaju privremeni ili stalni boravak u Republici Srbiji, kako bi svi korisnici koji nisu državljani naše zemlje, a imaju nekretninu u svom vlasništvu, mogli brzo i lako da se registruju na elektronski servis za dostavu i plaćanje računa e.Sanduče.

Nova funkcionalnost koju smo obezbedili za sve strane državljane koji su vlasnici nekretnina u Republici Srbiji omogućava im da se registruju sa evidencionim brojem, imaju uvid u svoje račune i vrše bezbedno i sigurno plaćanje iz inostranstva samo jednim klikom.

Detaljnije o postupku registracije stranih državljana pročitajte na sajtu JKP „Infostan tehnologije“-www.infostan.rs.

Izvršite plaćanje računa na najbrži i najsigurniji način samo jednim klikom, bez odlaska u platne institucije. Omogućeno je bezbedno elektronsko plaćanje računa Visa, Mastercard, Maestro, Dina i American Express platnim karticama. Na mejl adresu sa kojom ste kreirali i verifikovali nalog ćete dobiti potvrdu o uspešnoj transakciji. Na portalu e.Sanduče će Vaša uplata odmah biti vidljiva, dok će status računa biti automatski promenjen u „Plaćen“.

Budući da je link za verifikaciju naloga istekao, odnosno da nalog koji ste kreirali nije verifikovan u roku od 24 sata, isti je automatski obrisan što znači da nesmetano možete ponovo izvršiti registraciju od početka, uz mogućnost korišćenja istih parametara (korisničko ime i lozinka).

STAMBENE ZAJEDNICE

Cena usluge obrade podataka i naplate naknada i/ili usluga stambenih zajednica u okviru Sistema objedinjene naplate iznosi 9,5% po ulistanoj usluzi bez PDV.

Razlog prenosa manjeg iznosa sredstava na račun stambene zajednice može biti:

a) Pokrenut postupak prinudne naplate protiv nekog od članova Skupštine stanara. Tačan iznos i ime i prezime stanara imate na izveštaju koji se nalazi na portalu za upravnike https://stambenezajednice.infostan.rs/Profil/Prijava.
Takođe, možete se obratiti i Službi prinudne naplate na mejl prinudnanaplata@infostan.rs za više detalja.
b) Neažurno plaćanje članova Skupštine stambene zajednice (stanara)-ukoliko je uplata evidentirana nakon preseka stanja za koju se vrši obračunki period, ista neće biti iskazana na izveštaju za taj mesec, već za naredni. Uvid u uplate, analitiku i sintetiku takođe imate na portalu za upravnike https://stambenezajednice.infostan.rs/Profil/Prijava.

Potrebno je predate dokumentaciju – Zahtev, Odluku koja je overena u skladu sa Zakonom o overi potpisa (mora da sadrži nazive usluga i cene koje su izglasane na Skupštini stanara, ime i prezime lica ovlašćenog za potpisivanje Ugovora sa JKP „Infostan tehnologije“, da se navedene usluge naplaćuju preko JKP „Infostan tehnologije“ i tekući račun na koji se sredstva prenose) zgrade u bilo koju ekspozituru JKP „Infostan tehnologije“ ili u Danijelovu 33, ili da je pošaljete poštom. Ukoliko je dokumentacija kompletna i nakon obrade, bićete pozvani da potpišete Ugovor. Potpisivanje se vrši u Danijelovoj 33.

Potrebno je da dostavite Odluku u kojoj je obavezno navedeno da je stambena zajednica donela odluku i ovlastila upravnika da zaključi Aneks Ugovora, pozivajući se na broj ugovora, kako bi dopuna bila dodata u predmet. Kada Aneks Ugovora bude izrađen, bićete pozvani da isti potpišete.

Ukoliko imate već potpisan Ugovor i u pitanju je samo promena cena već ulistanih usluga,potrebno je samo da predate Odluku overena u skladu sa Zakonom o overi potpisa. Nije potrebno potpisivanje Aneksa Ugovora jer se radi o promeni cena postojeće usluge.

Da, moguće je ukoliko stambena zajednica donese odluku da se neko od vlasnika posebnih delova stambene zgrade ne treba da plaća određene usluge (potrebno je da je Odluka overena kod javnog beležnika u skladu sa Zakonom o overi potpisa).

Potrebno je da dostavite Odluku stambene zajednice overenu pečatom stambene zajednice, potpisanu od strane upravnika i overenu u skladu sa propisima kojima je uređena overa potpisa, u kojoj je obavezno navedeno da je stambena zajednica donela odluku i ovlastila upravnika da zaključi Aneks Ugovora, pozivajući se na broj Ugovora, kako bi dopuna bila dodata u predmet.
Kada Aneks Ugovora bude izrađen, bićete pozvani da isti potpišete.

Potrebno je da dostavite Odluku u kojoj je obavezno navedeno da je stambena zajednica donela Odluku, pozivajući se na broj Ugovora, kako bi dopuna bila dodata u predmet. U Ugovoru je navedeno da je rok raskida 90 dana, od dana kada je primljeno obaveštenje.

Ukoliko je Ugovor potpisan u toku juna, usluge će biti ulistane na račun JKP „Infostan tehnologije“ na junski račun čija naplata se sprovodi u toku jula. Prvi prenos sredstava možete očekivati do 25. avgusta.

Da, na osnovu odluke upravnika imenovanog u postupku prinudne uprave i saglasnosti nadležnog organa gradske opštine na čijoj teritoriji se nalazi zgrada na cene pojedinačnih naknada koje je prinudni upravnik svojom odlukom odredio.

Ne treba. Upravnik je lice ovlašćeno za zastupanje, a Ugovor je zaključen između Stambene zajednice i JKP „Infostan tehnologije“.

OSTALO

JKP “Infostan tehnologije ne radi popravke već isključivo vrši obračun i naplatu komunalnih usluga i naknada. Popravke vrše davaoci usluga, svako u svom domenu.

JKP “Beogradske elektrane” u periodu od 1. do 5. dana u mesecu očitavaju ukupno isporučenu toplotnu energiju preko mernog uređaja ugrađenog u toplotno-predajnu stanicu, shodno članovima 47. i 48. “Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u gradu Beogradu” (“Sl. list grada Beograda”, br. 43/2007). JKP “Beogradske elektrane” očitava potrošnju na primaru, odnosno ukupnu isporučenu toplotnu energiju priključenim objektima, što predstavlja osnov za raspodelu potrošnje unutar objekta.

U novoizgrađenim objektima priključenim na sistem daljinskog grejanja investitori su angažovali firme (naziv firme i kontakt telefon se nalaze na poleđini računa JKP “Infostan tehnologije”), koje u periodu od dve godine (od dana uvođenja u sistem redovne isporuke toplotne energije) vrše raspodelu potrošnje na osnovu redovnog mesečnog očitavanja uređaja za registrovanje sopstvene pojedinačne potrošnje. U cilju nastavka naplate (posle isteka garantnog perioda, tj. dve godine) isporučene toplotne energije prema očitanim i raspodeljenim vrednostima neophodno je formirati Skupštinu stambene zajednice, koja će po isteku dve godine sklopiti Ugovor o nastavku usluge očitavanja i raspodele. Ukoliko se nakon isteka dve godine ne formira Skupština stambene zajednice ili se ne sklopi Ugovor sa firmom o raspodeli očitanih vrednosti, naplata isporučene toplotne energije na osnovu očitanih vrednosti merila u predajnoj stanici vršiće se srazmerno učešću zagrevane površine predmetnog prostora u ukupnoj zagrevanoj površini objekata priključenih na predajnu stanicu (čime se gubi mogućnost upravljanja pojedninačnom potoršnjom prema ličnim potrebama i plaćanje u skladu sa tim). Očitavanje i raspodelu potrošnje (jednom mesečno i prilikom promene cena) na osnovu očitanih stanja na uređajima za registrovanje sopstvene pojedinačne potrošnje vrši preduzeće koje je sa investitorom objekta potpisalo Sporazum o očitavanju i raspodeli toplotne energije. Raspodela potrošnje se vrši prema procentualnom učešću pokazivanja uređaja za raspodelu potrošnje (URP), prema ukupnom očitavanju svih uređaja za raspodelu u objektima koji su povezani na podstanicu. Proveru očitavanja URP-a, serijskih brojeva uređaja, veze serijskih brojeva i predmetnih prostora (stanova i lokala), kao i uputstvo za očitavanje na samim URP-ovima može se dobiti u firmi koja vrši raspodelu potrošnje. Potrebno je da Skupština stambene zajednice kontaktira firmu koja vrši raspodelu i da firma dostavi izveštaj na osnovu koga se može videti kako se došlo do raspodeljene potrošnje prikazane na poleđini računa JKP “Infostan tehnologije”.

Instalisana snaga je instalisani kapacitet grejnih tela i određena je projektnom dokumentacijom koju je podneo investitor i na osnovu koje je zaključen Ugovor o zakupu kapaciteta u postrojenjima isporučioca toplotne energije. Cena za instalisanu snagu je određena na godišnjem nivou (na priznanici JKP “Infostan tehnologije” prikazano kao stavka: “grejanje-instalisana snaga”), koja se za prvu grejnu sezonu obračunava za period od 6 meseci, a po isteku tekuće grejne sezone (tekućeg obračunskog perioda) naplaćuje se 12 meseci. Obzirom da JKP “Infostan tehnologije” godišnju cenu svodi na grejni dan, u uplatnicama se javlja razlika u jediničnoj ceni za svaki mesec koja usled navedenog načina obračuna zavisi od broja dana u mesecu. Iz navedenog sledi da jedinična cena nije ista u mesecima koji imaju različit broj dana (npr. januar i februar).

Obračun raspodeljene toplotne energije i instalisane snage, izradu i ispostavu mesečnih računa u ime JKP “Beogradske elektrane” vrši JKP “Infostan tehnologije”. Reklamacija na raspodelu utrošene toplotne energije podnosi se firmi angažovanoj za vršenje usluge očitavanja i raspodele. Reklamacija na očitavanje primarnog merila podnose se isporučiocu toplotne energije JKP “Beogradske elektrane”. Reklamacija na obračun podnose se u JKP “Infostan tehnologije”. Korekcija računa moguća je tek nakon konstatovanja greške u očitavanju ili raspodeli, nakon čega bi ista bila ispravljena i izvedena nova raspodela potrošnje.

Ne, imajući u vidu da JKP “Beogradske elektrane” u periodu od 1. do 5. dana u mesecu očitavaju ukupno isporučenu toplotnu energiju preko mernog uređajaja ugrađenog u toplotno-predajnu stanicu. Očitava se potrošnja iz prethodnog meseca. Očitane vrednosti isporučene toplotne energije se dostavljaju preduzeću koje je vrši očitavanje URP-a i raspodelu potrošnje. Nakon raspodele utrošene toplotne energije preduzeće zaduženo za objekat, dostavlja raspodeljene vrednosti JKP “Beogradske elektrane”, koje nakon provere usklađenosti dostavljene i raspodeljene potrošnje podatke prosleđuje u JKP “Infostan tehnologije” radi izrade i isporuke računa. Obzirom da “Infostan tehnologije” izrađuje račune za tekući mesec nakon 20. u mesecu, nije moguće na uplatnicama iskazivati potrošnju za tekući mesec (obzirom da isti nije završen). Ovaj proces ima za posledicu da se potrošnja (stavke “grejanje” i “instalisana snaga”) toplotne energije na računu odnosi na prethodni mesec u odnosu na mesec naveden u računu, pa se na primer na uplatnici za januar 2019. nalazi se potrošnja iz decembra 2018. godine.

Na termostatskim ventilima numerisani su brojevi koji označavaju nivo temperature vazduha u prostoriji. Definisanje podeoka i temperature vazduha se razlikuje zavisno od proizvođača ventila. Ukoliko je, npr. na položaju 3 radijator hladan, to znači da je dostignuta predefinisana temperatura vazduha u prostoriji i ukoliko ista padne ispod date vrednosti, termostatski ventil sam propusti izvesnu količinu tople vode, do trenutka dok se ne postigne zadata temperatura vazduha u prostoriji.
Zašto je veća potrošnja toplotne energije u odnosu na potrošnju iz prethodnog meseca, iako je bila podešena ista temperatura na termostatskim ventilima?
Ukoliko su termostatski ventili bili na istim položajima tokom dva uzastopna meseca na istim položajima, a da se nivo raspodeljene toplotne energije razlikuje za navedene mesece, treba imati u vidu da je za objekte isporučena različita količina toplote u različitim mesecima, a sve u skladu sa vremenskim uslovima u tom periodu. U periodu kada su bile niže spoljne tempreature, da bi se u objektima održavala propisana temperatura isporučeno je više energije.

U periodu garantnog roka, koji traje dve godine od dana uvođenja zgrade u Sistem objedinjene naplate, održavanje, progrejanost i ispravan rad grejnih instalacija je obaveza investitora, odnosno izvođača radova. U navedenom periodu obaveza investitora je da uspostavi ispravan rad grejnih instalacija i progrejanost celokupnog objekta.

Izmene na instalacijama i grejnim telima nisu dozvoljene bez pisanog odobrenja isporučioca toplotne energije. Svaka promena na grejnim telima u vidu promene broja rebara na grejnim telima odražava se na potrošnju u stanovima u kojima je izvršena promena, a ne na okolne stanove.